Friday, April 8, 2011

TUTORIAL BUAT SCROLL BOX



JAdi dia dah tanya, so aku kenalah jawap.Dia tertanya-tanya macam mana aku buat scroll picturerupanya.itu senang sahaja encik, biar saya ajar anda~Untuk menjawap soalan encik SYSTEM DOWN ini dia langkah2 nya.

LANGAKAH-LANGKAHNYA:
  • copy code ini.
  • lepas itu paste pada post. Padam perkataan "As you can see, once there's enough text in this box, the box will grow scroll bars... that's why we call it a scroll box! You could also place an image into the scroll box."
  • replacekan dengan perkataan lain atau code gambar anda
  • resizekan mengikut saiz yang anda mahu pada bahagian height:120px;width:250px kepada saiz yang dimahukan contohnya height: 450;width: 20000 untuk gambar yang panjangdan banyak
  • kalau mahu biarkan dia center letakkan code center
    dan jangan lupa close. Kalau tidak close akan banyak error jadi.

    Dan akhirnya siap seperti yang dibawah

    Result:



    As you can see, once there's enough text in this box, the box will grow scroll bars... that's why we call it a scroll box! You could also place an image into the scroll box.


    untuk lebih banyak lagi code box yang berwarna boleh lah klik




    ada soalan lain?

  • nasihat aku pada semua apabila ambil code2 untuk gadjet ingatlah untuk resizekan semula untuk memastikan blog dan entry anda kemas. Kalau tidak memang blog anda akan serabut!! percayalah kalau tengok pun blog serabut macam tak best aje kan? SO rajin-rajinkan diri check susunan gadjet anda dan ia mengikut saiz yg sesuai.Macam tu juga dengan video. Resize balik walaupun saiz tu tak disediakan di youtube. Jangan ambil saiz yg lebih besar dari lebar ruangan post! ^^,

♥ ♥ KITA SAMA-SAMA KONGSI © AMIRA ATIYA ♥ ♥

No comments: